تبدیل ایالات متحده از یک مدافع نظم بینالمللی به یک «دولت یاغی و مخرب»
ترامپ معتقد است که آمریکا در یک نظم جهانی که در آن استبداد و قدرتمحوری حاکم باشد، وضعیت بهتری خواهد داشت
نوشته :استفان والت
منبع :فارن پالیسی
https://foreignpolicy.com/2025/03/10/walt-got-wrong-trump-second-term/
اندیشمندان و مفسران سیاسی نیز باید گاهی به پیشبینیهای گذشته خود نگاهی بیندازند و اشتباهات خود را مرور کنند. تصور کنید چه اتفاقی میافتاد اگر تحلیلگران برجستهای مثل «توماس فریدمن»، «جو اسکاربرو»، «ریچل مدوم»، «جانان گانش»، «فرید زکریا»، «گلن گرینوالد»، «یان برمر» و «آن اپلباوم» هر ساله گزارشی درباره تحلیلها و برداشتهای نادرست سال گذشته خود ارائه میدادند. در نهایت، هیچکس از اشتباه مصون نیست. حتی اگر به گفته «فیلیپ تتلاک»، استاد علوم سیاسی در دانشگاه پنسیلوانیا اعتقاد داشته باشید. حتی کارشناسان برجسته نیز در پیشبینی آینده با مشکل روبهرو میشوند. تأمل صادقانه درباره اشتباهات، هم برای فرد و هم برای عموم آموزنده است و زمینهای فراهم میکند تا همه از آن اشتباهات درس بگیرند.


هدف این وبلاگ اطلاع رسانی صرف است با انتخاب خبرها و تحلیلی هایی که مهم به نظر می رسد