مقایسه مدیریت در جوامع پیشرفته و جهان سوم!
در جوامع پیشرفته: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مديريت مي کنند.
در جهان سوم: اگر بخواهند از کسی هيچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مديريت مي کنند.
در جوامع پیشرفته: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی مي کند و حتی ممکن است محاکمه شود.
در جهان سوم: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدير می شود و پست مديريت جديد مي گيرد.
در جوامع پیشرفته: مديران بهصورت مستقل استخدام و برکنار مي شوند، ولی بهصورت گروهی و هماهنگ کار مي کنند.
در جهان سوم: مديران بهصورت مستقل و غيرهماهنگ کار مي کنند ، ولی بهصورت گروهی استخدام و برکنار مي شوند.
در جوامع پیشرفته: برای استخدام مدير، در روزنامه آگهی مي دهند و با برخی مصاحبه مي کنند.
در جهان سوم: برای استخدام مدير، به فرد مورد نظر تلفن مي کنند.
در جوامع پیشرفته: زمان پايان کار يک مدير و شروع کار مدير بعدی از قبل مشخص است.
در جهان سوم: مديران در همان روز حکم مديريت يا برکناريشان را ميگيرند.
در جوامع پیشرفته: همه مي دانند درآمد قانونی يک مدير زياد است.
در جهان سوم: مديران انسانهای ساده زيستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد.
در جوامع پیشرفته: شما مديرتان را با اسم کوچک صدا ميزنيد.
در جهان سوم: شما مديرتان را با دو خط القاب پیشوند، خطاب کتبی می کنید ولی او باز هم به شما وقت ملاقات نمي دهد.
در جوامع پیشرفته: برای مديريت، سابقه کار مفيد و لياقت لازم است.
در جهان سوم: برای مديريت، خودی بودن کفايت مي کند.
در جهان سوم: اگر بخواهند از کسی هيچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مديريت مي کنند.
در جوامع پیشرفته: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی مي کند و حتی ممکن است محاکمه شود.
در جهان سوم: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدير می شود و پست مديريت جديد مي گيرد.
در جوامع پیشرفته: مديران بهصورت مستقل استخدام و برکنار مي شوند، ولی بهصورت گروهی و هماهنگ کار مي کنند.
در جهان سوم: مديران بهصورت مستقل و غيرهماهنگ کار مي کنند ، ولی بهصورت گروهی استخدام و برکنار مي شوند.
در جوامع پیشرفته: برای استخدام مدير، در روزنامه آگهی مي دهند و با برخی مصاحبه مي کنند.
در جهان سوم: برای استخدام مدير، به فرد مورد نظر تلفن مي کنند.
در جوامع پیشرفته: زمان پايان کار يک مدير و شروع کار مدير بعدی از قبل مشخص است.
در جهان سوم: مديران در همان روز حکم مديريت يا برکناريشان را ميگيرند.
در جوامع پیشرفته: همه مي دانند درآمد قانونی يک مدير زياد است.
در جهان سوم: مديران انسانهای ساده زيستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد.
در جوامع پیشرفته: شما مديرتان را با اسم کوچک صدا ميزنيد.
در جهان سوم: شما مديرتان را با دو خط القاب پیشوند، خطاب کتبی می کنید ولی او باز هم به شما وقت ملاقات نمي دهد.
در جوامع پیشرفته: برای مديريت، سابقه کار مفيد و لياقت لازم است.
در جهان سوم: برای مديريت، خودی بودن کفايت مي کند.
+ نوشته شده در جمعه شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت 5:35 توسط حسین بیات
|
هدف این وبلاگ اطلاع رسانی صرف است با انتخاب خبرها و تحلیلی هایی که مهم به نظر می رسد