آیا قرار است پرونده اسرائیل در آژانس بین المللی هسته ای برسی شود؟
درخبرها آمده بود که بررسی «امکانات هسته ای اسرائیل» درفهرست دستورجلسه ی موقتیِ جلسه هفتم ژوئنِ مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان هشتمین آیتم وارد شده است، این بدین معناست که کمیته ی بازرسی هسته ای ملل متحد قصد دارد حرکتی بی¬سابقه در تاریخ 53 ساله ی خود انجام دهد. گنجاندن برنامه ی هسته ای اسرائیل در جلسه ی هفتم ژوئنِ مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی، آن هم بصورت برنامه ریزی شده، یکی از چندین شاخصی ست که نشاندهنده ی افزایش فشاربراسرائیل و قاطعیت ایالات متحده درحصول اطمینان ازاین است که به تل آویو بفهماند چه کسی سرپرستی امور را برعهده دارد. درعین حال، «راهکاردودولتی»، که اوباما به آن امید دارد، به شدت برای منافع ایران گزاف خواهد بود. مادامیکه احتمال توافق بر سر راهکاری اساسی بعید است، مستقلاً به رسمیت شناختن فلسطین توسط اوباما برای ایران گران تمام خواهد شد.ازتحلیل پروفسور مارک کتزچنین برمی آید که ظاهراً روسیه به همان اندازه نگران رابطه اش با تهران است که تهران نگران رابطه ی خود با مسکوست. جدا ازبیم انزوای سیاسی بیشتربواسطه ی تیره شدن روابط ایران و مسکو، دولت احمدی¬نژاد سعی دارد خود را با روسیه سازگار کند. اما ظاهراً منافع اقتصادی و امنیتی روسیه خصوصاً با توجه به جنبش های اسلامی مخالف در این کشور به ایران این اجازه را می دهد که درروابطش با مسکودستی قوی تروسلطه جویانه ترداشته باشد.
هدف این وبلاگ اطلاع رسانی صرف است با انتخاب خبرها و تحلیلی هایی که مهم به نظر می رسد